Na jabłkach czy na symbolach?
25 kwietnia 2008, 09:57Badacze z Uniwersytetu Stanowego Ohio dowodzą, że część metod nauczania matematyki, które stworzono z myślą o ułatwieniu przyswajania wiedzy, w rzeczywistości utrudnia zrozumienie nowych pojęć. Uczniowie stykający się z matematyką abstrakcyjną, a nie operującą na przykładach wziętych z życia radzili sobie lepiej w przygotowanych przez naukowców eksperymentach (Science).
Łatwiej wpłynąć na nastrój oburęcznych
23 lutego 2011, 09:54Amerykanie odkryli, że ludzi niekonsekwentnie używających raz jednej, raz drugiej z rąk (oburęcznych) łatwiej przekonać, by czuli się w określony sposób, niż osoby silnie praworęczne.
Zażenowanie: emocja o dwóch obliczach, publicznym i prywatnym
28 października 2015, 14:06Kupując wstydliwy towar w Sieci, ludzie nadal odczuwają zażenowanie.
« poprzednia strona następna strona » … 16 17 18 19 20 21 22